Student Toneel Humanistiek

Lieve acteurs en actrices,

StudentenToneel Humanistiek is dé plek op de UvH waar je moet zijn als je affiniteit hebt met toneel. Alle facetten van theater komen aan bod, zoals: improvisatie, karakteropbouw, tekst, beweging, zelf maken. Alle niveaus zijn welkom en er is veel ruimte voor eigen inbreng. Mochten we dit jaar, houdend aan de corona-maatregelen weer samen komen om toneel te spelen, worden de lessen gegeven en verzorgd door oud-student Merel Ouwehand (ATKA).

In plaats van dat we zelf op de bühne staan zijn we momenteel publiek. Publiek van een absurd schouwspel, een tragedie van de bovenste plank. Om en nabij één jaar geleden ging dit toneelstuk “COVID-19” getiteld in prémiere.

Met de kennis van nu had ik mijn kaartjes mooi op ticketswap gezet. Maar kop op, geef niet op! Kin omhoog borst vooruit, blik op oneindig.. Wij wachten braaf achter de coulissen tot het moment dat we zelf – met of zonder anderhalve meter- het podium mogen betreden en de sterren van de hemel kunnen spelen. Namens de toneelcommissie een hart onder de riem! Toi toi toi!

Meedoen?

De lessen zullen, als het weer mag een keer in de twee weken op de dinsdagavond plaatsvinden. Ook zal er tegen die tijd mogelijkheid zijn voor een proefles.

• ----?

De leden